Kupittaan Paviljonki

Lounaslista 20.2- 24.2.2017

klo 10.30-15.00

Maanantai

Paviljongin kermaista lohikeittoa (g,l) 8€
Pannupihvi pippuri-kermakastikkeella (l) 8,80€
Wok kasvis/ rapu (l) 9,40€
Naudan entrecote pihvi ja punaviinikastiketta (g,l) 10,90€
Marjarahkaa

Tiistai

Perinteinen lihakeitto (g,l) 8€
Broileria garam masala (g,l) 8,80€
Wok kasvis/ rapu (l) 9,40€
Porsaanleike metsästäjän kastikkeella (l) 10,90€
Suklaamoussea

Keskiviikko

Kana-kookoskeittoa (g,l) 8€
Pekoninakit (g,l) 8,80€
Wok kasvis/ rapu (l) 9,40€
BBQ burger (l) 10,90€
Omenapiirakkaa ja kanelivaahtoa

Torstai

Hernekeittoa (g,l) 8€
Mausteinen häränpata (g,l) 8,80€
Wok kasvis/ rapu (l) 9,40€
Sinappiset porsaankyljykset (g,l) 10,90€
Lettuja, kermavaahtoa ja hilloa

Perjantai

Siskonmakkarakeittoa (g,l) 8€
Talon lihapullat pippuri-kermakastikkeessa (l) 8,80€
Wok kasvis/ rapu (l) 9,40€
Paistettua lohta ja hollandaisekastiketta (g,l) 10,90 €
Hedelmä kermakakkua
Lounas arkisin klo 10.30 - 15.00
Hinnat sisältävät ruokajuoman,
runsaan salaattipöydän, pääruuan, kahvin ja
päivittäin vaihtuvan jälkiruuan.
Pääruoka tuodaan aina pöytiin tarjoiltuna.
"Valmistamme ruuat
laadukkaista raaka-aineista,
joten hinta-laatusuhde
on taatusta kohdallaan."

NYT KATSE KOHTI KESÄÄ JA PAREMPAA OLOA.
OSALLISTU KUPITTAAN PAVILJONGIN LOUNASMARATONIIN.

Nouda maratonpassisi paviljongista ja ala liikkua.

Osallistumisohjeet:
Osallistu Kupittaan paviljongin Lounasmaratoniin. Katso Google Mapsista reittiohje kävellen Kupittaan paviljonkiin ja merkitse se edestakaisena matkana passiin aina vieraillessasi ravintolassamme. Laske kuljettu matka ”yhteensä” sarakkeeseen ja merkitse myös päivämäärä. Pyydä kassalta tarjoilijalta leima passiisi joka kerta.
Saavutettuasi kunnioitettavat 42 195 metrin maratonin ilmoittaudu Kupittaan paviljongin kassalla niin saat palkinnon suorituksestasi.
Suoritusaika 1.2-31.7.2017. Kolmelle nopeimmalle maratonin suorittaneelle yllätyspalkinto!


Herkullisiin lounashetkiin

Paviljongin lounaslista vaihtuu päivittäin ja valitsemme listalle mahdollisimman monipuolisesti liha-, kala- ja kasvisvaihtoehtoja. Valitse vaihtoehdoista mieluinen, pääruoka tuodaan aina pöytiin tarjoiltuna.

Paviljongin vieressä on runsaasti parkkipaikkoja.

Tiesitkö, että lounastauolla on hyvä liikkua? 

Kuusi tuntia istumista työpaikalla estää veren kiertämistä jalkoihin, mikä voi lisätä valtimosairauksien riskiä. Jo 10 minuutin kävelylenkki voi ehkäistä ongelmia - ja lounastauko onkin mitä mainioin jaloitteluhetki.

Kupittaan Paviljonkiin on esimerkiksi Lemminkäisenkadun toimistoista vain 500 metriä. Jos kävelet meille lounaalle vuoden jokaisena työpäivänä, olet huomaamattasi kävellyt vuoden aikana yli viisi täyspitkää maratonia. Yksi maraton (42,195 m) tulee täyteen vain kahden kuukauden päivittäisellä lounaskävelyllä.
 

3 tapaa selättää iltapäiväväsymys

Ihmisen luontaisesta vuorokausirytmistä johtuva väsymyspiikki ajoittuu iltapäivään. Jos tätä ennen on vielä syöty raskas lounas, niin se tainnuttaa ja vie työtehon.

Mitä syö ja missä järjestyksessä, on tärkeää verensokerin hallinnan kannalta. Verensokerin liian nopea nousu väsyttää. Uneliaisuutta voi välttää syömällä ruuat tässä järjestyksessä:
  • Syö ensin salaattia ja kasviksia.
  • Näiden jälkeen syö proteiinipitoisia ruokia kuten lihaa, kalaa, maitotaloustuotteita ja palkokasveja.
  • Syö viimeiseksi hiilihydraatteja, kuten perunaa, pastaa ja leipää.

Tutkimuksessa on osoitettu, että ruokien syöminen tässä järjestyksessä pitää verensokerikäyrän matalampana kuin päinvastainen järjestys. Kahvi kannattaa myös juoda heti lounaan perään.