Kupittaan Paviljonki

Lounaslista 16- 20.1.2017

klo 10.30-14.00
(6.2.2017 alkaen 10.30-15.00)

Maanantai

Paviljongin kermaista lohikeittoa (g,l) 8€
Pannupihvi kermaisella sinappikastikkeella (l) 8,80€
Parmankinkkurisotto (g,l) 9,40€
Paistettu häränpihvi valkosipulivoilla (g,l) 10,90€
Suklaakääretorttua

Tiistai

Bataattikeitto (g,l) 8€
Lasagne (l) 8,80€
Parmankinkkurisotto (g,l) 9,40€
Hawaijinleike (l) 10,90€
Mansikkapiirakkaa

Keskiviikko

Tomaattinen kalakeitto (g,l) 8€
Juustoinen uunimakkara (l) 8,80€
Parmankinkkurisotto (g,l) 9,40€
Mexican burger (l) 10,90€
Mangorahkaa

Torstai

Hernekeittoa (g,l) 8€
Kanatortillat (l) 8,80€
Parmankinkkurisotto (g,l) 9,40€
Valkoviinissä haudutettua kampelaa (g,l) 10,90€
Pannukakkua

Perjantai

Linssi-kanakeittoa (g,l) 8€
Talon lihapullat tomaatti-kermakastikkeessa (l) 8,80€
Parmankinkkurisotto (g,l) 9,40€
Paistettua lohta ja katkarapukastiketta (g,l) 10,90 €
Jäätelöä

Osta viikonlopuksi kätevästi mukaan huippusuositut Talon lihapullat! Vain 7€.
Lounas arkisin klo 10.30 - 14.00
(6.2.2017 alkaen 10.30-15.00)
Hinnat sisältävät ruokajuoman,
runsaan salaattipöydän, pääruuan, kahvin ja
päivittäin vaihtuvan jälkiruuan.
Pääruoka tuodaan aina pöytiin tarjoiltuna.
"Valmistamme ruuat
laadukkaista raaka-aineista,
joten hinta-laatusuhde
on taatusta kohdallaan."

Herkullisiin lounashetkiin

Paviljongin lounaslista vaihtuu päivittäin ja valitsemme listalle mahdollisimman monipuolisesti liha-, kala- ja kasvisvaihtoehtoja. Valitse vaihtoehdoista mieluinen, pääruoka tuodaan aina pöytiin tarjoiltuna.

Paviljongin vieressä on runsaasti parkkipaikkoja.

Tiesitkö, että lounastauolla on hyvä liikkua? 

Kuusi tuntia istumista työpaikalla estää veren kiertämistä jalkoihin, mikä voi lisätä valtimosairauksien riskiä. Jo 10 minuutin kävelylenkki voi ehkäistä ongelmia - ja lounastauko onkin mitä mainioin jaloitteluhetki.

Kupittaan Paviljonkiin on esimerkiksi Lemminkäisenkadun toimistoista vain 500 metriä. Jos kävelet meille lounaalle vuoden jokaisena työpäivänä, olet huomaamattasi kävellyt vuoden aikana yli viisi täyspitkää maratonia. Yksi maraton (42,195 m) tulee täyteen vain kahden kuukauden päivittäisellä lounaskävelyllä.
 

3 tapaa selättää iltapäiväväsymys

Ihmisen luontaisesta vuorokausirytmistä johtuva väsymyspiikki ajoittuu iltapäivään. Jos tätä ennen on vielä syöty raskas lounas, niin se tainnuttaa ja vie työtehon.

Mitä syö ja missä järjestyksessä, on tärkeää verensokerin hallinnan kannalta. Verensokerin liian nopea nousu väsyttää. Uneliaisuutta voi välttää syömällä ruuat tässä järjestyksessä:
  • Syö ensin salaattia ja kasviksia.
  • Näiden jälkeen syö proteiinipitoisia ruokia kuten lihaa, kalaa, maitotaloustuotteita ja palkokasveja.
  • Syö viimeiseksi hiilihydraatteja, kuten perunaa, pastaa ja leipää.

Tutkimuksessa on osoitettu, että ruokien syöminen tässä järjestyksessä pitää verensokerikäyrän matalampana kuin päinvastainen järjestys. Kahvi kannattaa myös juoda heti lounaan perään.